Championship Manager 2008

  • Tesztplatform:  0
  • Írta:  MO
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás

A focimenedzser játékok királyának trónfosztására 2005-ben került sor. Történt ekkor, hogy a hihetetlen méretű rajongótábort maga mögött tudó, piaci szegmensében tulajdonképpen egyeduralkodónak számító Championship Manager széria elképesztő öngólt vétett. A világsikerű sorozat kiadója, az Eidos összerúgta a port a játékot készítő fejlesztőcéggel, a Sports Interactive-vel, és mivel a vitát nem sikerült elsimítaniuk, elváltak útjaik. Az Eidos megtarthatta az addigra már igen jól csengő CM márkanevet és a kezelőfelületet, a SiI Games pedig vitte a motort, és a játék lelkét jelentő több mint félmillió valódi labdarúgó részletes információit tartalmazó adatbázist, tíz év szorgos gyűjtőmunkájának eredményét. Persze egyik cég sem akarta veszni hagyni az aranytojást tojó tyúkot, így a Sports Interactive a Segával összefogva útjára indította a remek Football Manager sorozatot, a magára maradt Eidos pedig a számítógépes játékok fejlesztése terén nagy tapasztalatokkal rendelkező Beautiful Game Studios lelkes csapatát bízta meg a lehetetlennek tűnő feladattal: három hónapos határidőn belül kellett összedobniuk a CM soron következő epizódját. Így született meg a penetránsan rossz CM 05, a hatalmas presztízsveszteségen áteső program pedig ezen mélypont óta igyekszik felnőni az új bajnok, a FM színvonalára.
Nos úgy tűnik, hogy a Beautiful Game Studios fejlesztőinek fáradozásait fokozatos siker koronázza, ugyanis az aktuális darab, a CM 08 már sok tekintetben felveszi a versenyt az SI üdvöskéjével. A CM 07-hez képest jelentős változásokat eszközöltek a készítők mind a külcsín, mind pedig a belbecs tekintetében. A 2007/2008-as futball évadnak immár 27 ország csapataival vághatunk neki, kiegészülve a teljes ausztrál bajnoksággal. Ennek megfelelően a játékos-adatbázis látványosan megnőtt az előző megjelenéshez képest, továbbá a megszokott képesség pontokon felül minden egyes aranylábú 32 karaktertípus valamelyikével gazdagodott, ami sokkal életszerűbbé varázsolja a játékot. Példának okáért így történhet meg, hogy két tökéletesen egyforma képességekkel rendelkező csatár teljesen más játékstílusban rúgja a bőrt csapatunkban: az egyikük még ziccer helyzetben is bevárja az utolsó védőt, hogy egy kötényt kiosztva emeljen elegánsan a kapuba, a másik pedig már a tizenhatos vonaláról azonnal kapura bombáz, ha hozzákerül a laszti. Az edzéstervek összeállítása jelentősen finomodott és egyszerűbbé vált, aminek legörömtelibb momentuma, hogy lehetőségünk van a futballisták átképzésére: felesleges támadó középpályásunkból könnyedén faraghatunk szélsőt, vagy akár középcsatárt is, ami leginkább a csekélyke átigazolási kerettel rendelkező kluboknál jelenthet komoly fegyvert (ugyanakkor a drasztikus pozícióváltás nem mindig válik a játékos előnyére).



A CM motorja, és ezzel együtt a pályán mutatott játék is fejlődött, a játékosok sokkal jobban „figyelnek” egymásra a mérkőzések során, gyakran kényszerítőznek, kisegítik egymást a védelemben, vagy éppen a védőket elvonva csinálnak helyet a támadótársnak. A mérkőzések vizuális megjelenésén szintúgy pofoztak a fejlesztők, több kameraszögből élvezhetjük az akciót, és lehetőségünk van csupán az ordítóan nagy helyzetek és a gólok megtekintésére a highlight gomb bekacsolásával. A 2007-es verzióban már feltűnt, és mostanra tökéletesre csiszolt ProZone Post Match Analysis funkció elképesztően nagy segítségére lesz a feltörekvő menedzsereknek, ugyanis itt a lejátszott mérkőzéseink minden egyes apró részletéről ábrákba, táblázatokba, statisztikákba, visszajátszásokba foglalt adatok útján kaphatunk teljes képet csapatunk teljesítményéről. Minden upgrade és új feature ellenére a CM legnagyobb erénye továbbra is gyorsaságában és egyszerű kezelhetőségében rejlik. Az egyes jól megszokott funkciók villámgyorsan érhetők el a játék bármely ablakából, a kezelőfelület letisztult, átlátható és elegáns. A fókusz továbbra is az akcióra helyeződik, menedzseri teendőink a játékosvásárlás, a tréningek és a kezdő tizenegy összeállítása, a taktika kiötlése, illetőleg a mérkőzések lejátszása körül forognak, így akár egy húzósabb egynapos etapban magunk mögött tudhatunk egy egész évadot. Semmi fakszni, csak vegytiszta szórakozás. Azonban a játék legnagyobb hátulütője, amiben mindenképpen fejlődnie kell, ha az FM babérjaira kíván törni (márpedig kíván), az a sok esetben irreális játékmenet, és a kihívás szemet szúró hiánya. Egy nagy presztízsű klubot felvéve (Barcelona, Manchester stb.), pár sztárfutballista leigazolását követően mindenfajta nehézség nélkül produkálhatunk hibátlan szezonokat, az ilyen mérvű egyeduralom pedig maximum két szezon erejéig tarthat számot egy ambiciózus menedzser érdeklődésére.




Forrás: pcguru.hu
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  pepsifoci.hu    

Adatlap

Championship Manager 2008

Sport >> Menedzser >>

megjelenés:

2007. november 02.

fejlesztő:

Beautiful Game Studios

kiadó:

Eidos Interactive

Web
Demó
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

+ gyors és jól kezelhető
+ zseniális ProZone szoftver
- hosszútávon egyszerű játékmenet
- nagy csapattal kihívások nélkül játszhatunk
70
0
0
0
0

Közösségi média

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Szavazás

Ha indítanánk offline bajnokságot, akkor elindulnál rajta?
   

Friss hírek